SV: Tankar om NAFS(k) II

Christian Medin christian.medin at swipnet.se
Mon Apr 23 17:07:47 CEST 2001

Re: Tankar om NAFS(k) II
Lars skrev:

> Jag begrep egentligen aldrig dom här argumenten. Det är ju inget som
> hindrar att man skickar ut papperskopior som förr samtidigt som man
> lägger upp allt på webben.
>

> Artiklarna finns ju säkert redan i datorform, så allt som behöver
> göras är att föra över dom till HTML-format och langa upp dom på
> servern. Det kostar en försumbar summa att driva servern.
>

> Kvacket är väl till för nyheter, och skulle bli mycket snabbare och
> aktuellare på webben. Man behöver ju inte vänta tills man har material
> till ett helt kvack, utan kan bara lägga upp en notis inom fem minuter.
> [...]

I den nya tidningen skulle man kunna ha det som Germund Silvegren sa att han ville ha i ett utökat Kvacket
Germund:
    Kvacket som står för brevkontakten mellan styrelsen och medlemmarna. Varför
    inte utvidga Kvacket, inkludera mer material men lägga det på en mer
    opretantiös nivå där det stimulerar och blir ett forum för spontana tankar,
    åsikter, små artiklar, teckningar, mysiga meningslösa index m.m. Att göra
    (k)uriren mer "oseriös" igen är väl en hopplös tanke men genom Kvacket
    skulle NAFS(k) faktiskt kunna få ett engagerande medlemsblad, kanske med
    samma känsla som i forna klipp-och-klistra-(k)urirer. Olika personer skulle
    till exempel kunna sätta samman olika nummer och ge föreningen en fräsch
    nystart.
Ifrån mailet "Tankar om NAFS(k)" (2000-08-30 19:57)

/Christian