SV: Om reklam f ö r Nafs(k)

Hobby-Importen (Jens Lindell) hobby.importen at swipnet.se
Tis Aug 14 10:22:29 CEST 2001

----------
>Från: "Anders Berglund" <anders.b-lund at telia.com>
>Till: <ankism at stp.ling.uu.se>
>Ämne: Om reklam för Nafs(k)
>Datum: tis 14 aug 2001 00.14
>

>Alla inlägg hittills utgår ifrån att man BÖR göra reklam för föreningen, och det
>är ju ett gott betyg som man förstås också gärna vill tro är välförtjänt :-)
>Styrelserna genom åren har däremot haft en ganska avvaktande inställning.
>Diskussionerna har oftare handlat om OM vi ska göra reklam, och i så fall
>varför, snarare än tekniken för det. Förstås har vi tyckt att Nafs(k) ska vara
> [...]
Eftersom jag arbetar för en förening som har ett akut behov av medlemmar
så tror jag att jag förstår vad Anders menar.
Vi har inget att tjäna på att folk "upptäcker" Nafs(k) om de inte har "genuint"
(många reservationsfnuttar) intresse av Kalle Anka och hans värld. Jag har
träffat
på många som är intresserade av Disney och den stora majoriteten känner till
föreningen men dessa har ändock valt att stå utanför. Självklart behöver vi
återväxt
men vi har inget större behov av en jättebunt tolv-trettonåringar t ex eftersom
språket och föreningstidningens artiklar väldigt ofta går över deras
kunskapsnivåer.
(Om det finns någon tolvåring på listan som begriper allt i tidningen kontakta
mig och förklara en del för mig...)

Bara en sån sak att det verkar vara ett krav att man roar sig med små brickor
med
bokstäver och siffror på eller träffar Magnus Härenstam i Jeopardy för att
få ingå i styrelsen skrämmer säkert bort en hel del.
Anser att om vi ska få fler medlemmar borde vi gå igenom Seriefrämjandet
och värva där.

mvh

Jens Lindell

Som älskar denna förening för inbördes beundran, lättkulturens Mensa!