SV: Björnligan möter bingen

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Sat May 19 19:00:33 CEST 2001

Christian skrev:
>Har Joakim flera platser att lägga kronan på eller
>har Don Rosa gjort ett misstag?

Det verkar onekligen som om Don har gjort en blunder här.
Passa på att fråga honom på den internationella listan.

>Jag tycker det var bra att framsidan av tidningen visade en bild relaterad till en serie >i tidninge. Det tycker jag att dem ska fortsätta med.

Håller med!
De omslag som knyter an till serierna inne i Kalle-tidningen är allt för få.
På Bamse där jag jobbar speglar *alla* omslag tidningens innehåll.
Då det är jag som designar merparten av omslagen (Lars Bällsten tecknar, Bernt Hanson tuschar och Lisbeth Wremby kolorerar.) passar jag till och med på att lägga in huvudseriens titel på omslaget,
precis som på de gamla amerikanska Dell-häftena. ;-)
Hur som helst så ser i alla fall omslagen till tidningen mycket bättre ut nu än för bara några år sedan. Dock verkar det som den som väljer omslagsteckningarna inte riktigt vet vad en bra och en dålig teckning är, så det är en vild blandning mellan pärlor och bottennapp. Fast bättre det än att ha jämntråkiga omslag, som för fem år sedan...

tycker

/Joakim.