Anglicismer OT

Mattias Hallin cmhallin at algonet.se
Tors Feb 21 17:18:30 CET 2002

At 17.01 2002-02-21, Stefan Diös wrote:
>Som alltid från Per Starbäck kommer det oanade mängder med intressant och
>häpnadsväckande information.

Så sant, så sant! Bland annat detta stycke information:

Njae... minst 11 finns det! Åtminstone om räknar ha-kakan-och-äta-den-typer
som jag. Visserligen har jag, utvandrad som jag är, inte längre något
telefonabonnemang i Sverige; däremot har jag fortfarande en faxbox! Och i
kataloguppgiften för densamma har jag titeln "FK, kollusor", dvs. filosofie
kandidat (och) kollusor, ity jag är såväl det ena som det andra. Men att
koll. Starbäck inte fann mig då han gjorde sin sökning är inte hans fel,
utan katalogframställarens, ty den senare har bara givit tvenne
sökförfiningsalternativ för sökningar i titelfältet i katalogen: "exakt",
respektive "börjar med". Och inte kan man få träff på "FK, kollusor" då,
inte

Så är det. Så kan det gå.

/Mattias, kollusor 1432

*** Mattias Hallin ** Brussels ** Belgium ** <cmhallin at algonet.se> ***
*             "Oh bury me thar! With my battered git-tar!            *
*************      A-screamin' my heart out fer yew!"    *************