SV: Omslag? Glöm det!

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Ons Mars 13 23:08:08 CET 2002

Angående omslaget till veckans Kalle Anka.
Om jag inte helt är ute och flyger i mina röda flanellunderkläder
så tror jag att Don gjort detta omslag direkt för Finland.
Egmont har alltså inte kunnat välja i detta fallet. (Rätta mig om jag har fel, Tord.)

Vad som dock valdes bort var Daniel Brancas underbart vackra omslag till den hyllningsserie med Magica De Hex som han tecknade förra året. Om jag bara kunde visa er den, skulle ni gråta anktårar...

En annan sak som jag precis fick reda på är att tecknaren som står listad som "Rodriques" i tidningen heter Rodríguez i verkligheten. (Francisco Rodríguez Peinado för att vara petig.)
Någon har förmodligen missat en gång och sedan har det felaktiga namnet hängt kvar.
Ja, ja... alltid kan det roa någon med sådan här trivia.

Kvack!

/Joakim.