Nemo & Disco

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Mon Aug 11 09:38:23 CEST 2003

Ja, dessutom verkar det som Pixar börjar bli stöddiga och vill ha mycket större
del av kakan än vad det nuvarande avtalet med Disney ger. Så de håller på att
se sig om efter någon annan distributör när avtalet går ut år 2005.

Steve Jobs citeras med "att det finns en handfull bolag som kan marknadsföra
och distribuera filmer som våra, men det finns bara ett Pixar".

(Själv skulle jag kanske snarare säga att det numera finns flera studios som
kan göra datoranimerade filmer, men det finns bara ett Disney!)