SV: SV: Re: Disney Treasures i Sverige

-= Steamboat Willie =- steamboat.willie at chello.se
Fre Aug 29 21:43:04 CEST 2003

> Jag har själv skaffat alla Walt Disney Treasures med korta tecknade
> filmer, och tänker fortsätta med det, de är ju så bra. Men är de andra
> något att ha? Davy Crockett låter inte som något för mig, men jag undrar
> över

>- Disneyland USA
>- Behind the Scenes at the Walt Disney Studio
>- Walt Disney on the Front Lines
>- Walt Disney's Tomorrowland

Behind the scenes rekommenderas skarpt. Innehåller filmen "The Reluctant
Dragon" och en box som är speciellt intressant för den som gillar animation.

"Front Lines" innehåller långfilmen "Victory Through Air power". Det är
ungefär vad jag *vet* för det står om inte annat på omslaget att den är med.
Troligen borde den innehålla dokumentärer och propaganda/utbildningsfilmer
från
2:a världskriget eller kanske även Koreakriget.  .. men det är bara en
kvalificerad gissning från min sida.

Det går flera envisa rykten om att "Der Führers Face" och "Spirit of '43"
skall vara med.. och om det stämmer så borde nästan alla krigskortfilmer med
Kalle och Pluto vara med, men det har jag faktiskt ingen aning om.

Jag vill gärna veta ltie mer själv... :-)

  // Steamboat Willie