Apple iTunes

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Tis May 17 10:48:54 CEST 2005

Det är möjligt att jag uttryckte mig lite otydligt. Apple iTunes handlar
alltså inte om att köpa några fysiska CD-skivor utan om att (helt
lagligt) ladda ner låtar via Internet. Låtarna kan man sen spela i sin
dator, eller överföra till en portabel spelare. Det går även bra att
bränna ut egna CD-skivor med valfri låtmix.

Om man laddar ner det här albumet (95 kronor) från iTunes får man med
hela skivan, även det svenska spåret. Det går också bra att köpa låtarna
en och en för 9 kronor stycket.

Den fysiska CD-versionen är nog utgången på de flesta håll och kan vara
svår att få tag på. Men om man lyckas hitta den kan ju Roberts råd vara
värt att tänka på. ("Very Good Advice", Robert!) ;-)