DVD-restaureringar 2

cmhallin at algonet.se cmhallin at algonet.se
Tis Jan 8 16:50:48 CET 2008

>----Ursprungligt meddelande---- Från: daniel at dubbningshemsidan.se

>Med ett undantag är alla inslag i julaftonsprogrammet de senaste
>omdubbningarna, vilket alltså är samma versioner som på DVD-
utgåvorna.
>Undantaget är Lady och Lufsen, som visas på julafton med den
>ursprungliga originaldubbningen från 1955.

Menar du alltså att även klippet ur Djungelboken på julafton är
omdubbat? Jag undrar eftersom jag funderat på att skaffa den nya dvd-
utgåvan av filmen i fråga, men inte vore särskilt intresserad om den
inte har de svenska originalrösterna.

/Mattias, koll. 1432

---
Mattias Hallin · Brussels · Belgium · <cmhallin at algonet.se>

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"