DVD-restaureringar 2

Daniel Hofverberg - Dubbningshemsidan daniel at dubbningshemsidan.se
Ons Jan 9 01:50:17 CET 2008

Helt riktigt, jag uttryckte mig lite klantigt och skrev "de senaste
omdubbningarna" när jag borde ha skrivit "senaste dubbningarna". Det jag
menade var förstås att förutom Lady och Lufsen används de senaste
dubbningarna som finns tillgängliga i långfilmsklippen. I fallen med
Djungelboken och Robin Hood finns bara en dubbning, så där är det givetvis
den som används.

Dessutom bör påpekas att kortfilmen Tjuren Ferdinand också finns i en
omdubb, son gjordes till VHS- och DVD-filmen "Kalle Ankas önskejul med Musse
Pigg och hans vänner", men där är det trots allt den första dubbningen från
tidigt 1970-tal som används i julaftonsprogrammet. Och tack och lov för det,
då den nya dubbningen inte är särskilt mycket att hänga i granen...

/Daniel Hofverberg
Dubbningshemsidan

-----
http://www.dubbningshemsidan.se