Sv: DVD-restaureringar 2

-= Steamboat Willie =- m8100 at abc.se
Ons Jan 9 03:55:03 CET 2008

> Dessutom bör påpekas att kortfilmen Tjuren Ferdinand också finns i en
> omdubb, son gjordes till VHS- och DVD-filmen "Kalle Ankas önskejul med
Musse
> Pigg och hans vänner", men där är det trots allt den första dubbningen
från
> tidigt 1970-tal som används i julaftonsprogrammet. Och tack och lov för
det,
> då den nya dubbningen inte är särskilt mycket att hänga i granen...

Jag hörde den här dubbningen som visas på julafton. De kommer från Disney's
"Oscars"-kavalkad, en kompilation av kortfilmer som blivit prisbelönta.
(Jag tror den fick med alla kortfilmer som vunnit Oscar utom Der Fuehrer's
Face).

Någon aom vet när den kavalkaden gjordes dubbades och visades på Svenska?

Den fula ankungen ingår ju även i samma kavalkad.. När man visade den på
julaftont, är det någon som kommer ihåg om det var samma berättarröst som
Ferdinand?

  // Steamboat Willie