ang restaurering och dubbning - DVD

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Jan 10 20:26:52 CET 2008

Daniel:

>Refrängen till "En tokig sång" i den gamla dubbningen löd såvitt jag
>kunnat avgöra:
>
>"Åhum, vår sång är dum
>Och lika kort som lång
>Fast den betyder ingenting
>Så är den dock en sång"

Enligt minnet i mitt gamla huvud lät det "liknar
ingenting". Men det är ju en petitess, även om minnet skulle råka vara riktigt.

Sen såg vi i ett annat inlägg att Wikipedia
skulle åtgärda felet med startåret 1959/1960
"omedelbums". Vid närmare kontroll visar sig så
också ha skett. Detta gläder mig eftersom svenska
folket år efter år, i samtliga media som skriver
om julprogrammet, ständigt matas med uppgiften
1959 som tycks ligga kvar orubbad hur länge som
helst. Nu kanske det kan bli lite ändring på
detta eftersom Wikipedia för många är en huvudsaklig faktakälla.

Heder åt alla som medverkade till denna ändring!
Det var mest det jag ville säga.