Klippt Barks?

Per Nilsson pern at ownit.nu
Ons Dec 15 10:53:31 CET 2010

Frågan är väl vem som är målgruppen..
Är det prenumeranter eller lösnummerköpare som är majoriteten av Kalle's
läsare?
Det är väl bara lösnummer köpare som riskerar att bli förvirrade.

Tror för övrigt inte någon 'normal' 10 åring är speciellt upprörd över en
missad ruta eller två, det är nog bara vi kollusorer som märker sånt.

Lite offtopic. Jag har ett traumatiskt minne från min barndom angående
fortsättningsserier i Bamse. I ett avsnitt hamnade Bamse i fängelse och det
slutade med att han tittade ut genom gallret... Jag hade inte nästa nummer
så jag ville inte läsa just den tidningen nåt mer. Den hamnade underst i
högen för att den var alldeles för läskig. Så för mig var det värre att
fortsättningsserier slutade med en cliff-hanger, inte att de började
knasigt.

/Per