Re: Långtbortistan eller Alaska?

Andreas Eriksson andreas.eriksson89 at hotmail.se
Tors Okt 2 15:00:13 CEST 2014

Jag menade det nog inte så allvarligt som Diös verkar ha tagit det... Dock
är det ju precis som han påstår, att man har vant sig vid någonting och vet
hur det skall vara...

För mig är det i alla fall så att dessa påhittade orter hör det svenska
Ankeborg till, och om det inte har betydelse för handlingen, så föredrar jag
när Kalle i slutet flyr till Långtbortistan, inte till Alaska eller, som är
så vanligt annars, Timbuktu.

Om hela handlingen utspelar sig någonstans är det en helt annan sak, och jag
är helt för ändringen av Korombien till Brittiska Guyana (däremot har jag
svårt för den nya stavningen av Majentamärket). "Kalle Anka på Grönland" är
ett solklart undantag i och med att, som Diös påpekar, den har blivit så
pass känd och Grönland finns med i titeln.

Helt onödig upplysning: Jag skulle skriva in www.nafsk.se, men missade S-et
och kom i stället till Norrköpings Automobil- och Flygklubb. Jag blev lite
förvånad...