Nummerskylt 313

Karl-Erik Lindkvist Caltex at algonet.se
Sön Sep 17 19:45:57 CEST 2017

Äsch! Där sprack det! "313" är nämligen riktnumret till Detroit och det
faller sig ju naturligt att använda det som nummerskylt på en bil.
Kruxet är att de moderna riktnumren i USA slogs fast 1947
(https://en.wikipedia.org/wiki/North_American_Numbering_Plan) och så
klärvoajant kan ju knappast Karp & Taliaferro ha varit.

Jag fick nämligen denna teori förelagd mig idag av Sveriges främste
motorjournalist genom tiderna, George Johansson (min store litteräre
förebild), som har bra koll på ankism & Carl Barks. Men då föll den på
tidtabellen. Undrar vad de hade för riktnummer före 1947?

/KEL