Re: Auktion på årsmötet

spruttamin spruttamin at gmail.com
Mon Apr 16 11:40:16 CEST 2018

 Om intresse finns kan jag auktionera ut New Funnies 76 från 1943. Vad har
nu detta med ankism att göra? Jo i den tidningen finns den serie av Carl
Barks som du inte fick när du köpte Carl Barks samlade verk. Det gjordes
ett försök att komplettera verket med Barks icke-disneyserier i en separat
bok men av något skäl (upphovsrätt vill jag minnas) saknades den 10 sidors
Andy Panda serie som Barks gjorde till New Funnies 76.

Tidningen är i skick fair skulle jag säga. Positivt är att
papperskvaliteten är riktigt bra trots den höga åldern (utkom alltså mer än
fem år före Kalle Anka 1/1948). Inte heller finns det något klotter eller
tejp och alla sidor är med och är hela. Dock har omslaget och mittuppslaget
lossnat och ryggen är rullad.

Jag tror inte att det finns många exemplar av den här tidningen i Sverige
så passa på att köp och slipp det numera svindyra portot från amerika.
Katalogpris från 2017 är $25-35 i det här skicket.

Hälsningar,

Koll. 446 Per Vedin, NÄBBVAL