Jan Gulbransson

spruttamin spruttamin at gmail.com
Fre Mars 15 10:39:35 CET 2019

Tack så mycket för ett långt och bra svar! Jag tog och läste om "Hannibals
elefant" och "Bland brudar och bedragare" och tänker att de nog är bland de
bästa serierna av Jan. Det hade varit kul att få läsa de som inte kom till
Sverige, men inser att jag nog kanske hade blivit besviken. Hans
teckningsstil är inte helt konsekvent, med blandning av lån från Barks och
helt moderna inslag (som mobiltelefoner). Historierna är dock oftast bra
och känns annorlunda vilket jag uppskattar mycket!

Kul förresten att se att Joakim i serien "Bland brudar och bedragare" får
heta sin fullständiga namn, Per Joakim! Har du använt det många gånger?

Hälsningar,

Per Erik