Re: Sammandrag av Ankism, Vol 138, Utgåva 4

Andreas Eriksson andreas.eriksson89 at hotmail.se
Mon Nov 10 16:55:40 CET 2014

Jag är medveten om att man inte får ge ut det hursomhelst utan att ha
licens. Bra om vi kan skaffa sådan, givetvis, men hur sådant går till vet
jag inte.

Jag önskar att Ordföranden kunde yttra sig, för det här var hans idé!

Angående översättning så är det helt klart inte det lättaste att översätta
från ett helt främmande språk utan att känna till alla nyanser och
uttryckssätt. Men är man bevandrad ankist, språkintresserad och kan uttrycka
sig väl på svenska, så kan man säkert fixa det här ändå. Det viktigaste är
inte vad det står i originalet, utan att åstadkomma ett lyckat resultat på
svenska. (Vill månne Diös ta över här?)